Jesteś właścicielem sklepu i zastanawiasz się jak najlepiej przyciągnąć do niego jak najwięcej odbiorców? To łatwe! Ulokuj oszczędności w reklamę. Nie jest istotne czy oferujesz warzywa i owoce, buty czy meble – pewne prawa pozostają niezależnie od rodzaju działalności.
Wiedzieć należy o podstawowej zasadzie – nim wyciągniesz pieniądze z portfela, rozważ wszystkie możliwe formy reklamowania się. Bywa, że dany nośnik nie zagwarantuje dojścia do potencjalnych klientów. Przedtem nakreśl interesujący Cię target, a następnie szukaj odpowiedniego sposobu dojścia do wybranego odbiorcy.
Możesz zdecydować się na reklamę zewnetrzną oraz reklamy sklepowe. O ile najpierw wspomniany przeze mnie rodzaj to dość znaczna inwestycja i nie każdy może się na nią zdecydować, to reklamy sklepowe są uznawane za relatywnie nie generującą kosztów opcję. Sytuacja ta ma miejsce, gdyż finansujemy jedynie koszt ich wyprodukowania i nie powinniśmy w większości przypadków martwić się o opłacanie comiesięcznego czynszu za dzierżawienie powierzchni reklamowej, jak w przypadku billboardów czy reklamy w srodkach komunikacji miejskiej. Najłatwiejszą powszechną opcją jest wykorzystanie okien i drzwi (sprawdź rygle elektromagnetyczne) sklepu.
Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com
Pamiętajmy jednak, że kiedy przedobrzymy z ilością opisów produktów ujętych na wspomnianej reklamie osiągniemy odwrotny skutek – potencjalnemu odbiorcy najzwyklej w świecie nie będzie chciało się analizować tych wszystkich detali. Zatem skoncentrujmy się na paru najbardziej przyciągających uwagę hasłach. Drugą formą są reklamy wewnątrz sklepu. Do wyboru mamy broszury czy katalogi promocyjne informujące o wyprzedażach, umieszczone przy kasie albo na stojaku przy samym wejściu do sklepu.
Tak samo ważnym elementem zapewniającym wysoką sprzedaż jest wywołanie wrażenia mnogości towarów na półkach. W wielu przypadkach jest tak, że nie możemy pozwolić sobie na kupno zbyt dużej ilości towaru. Z pomocą mogą nam przyjść mokapy, czyli makiety prawdziwych artykułów, które możemy otrzymać od hurtownika – miniatury produktów.